3. april 2012

Long time, no see.

Beklager til alle dere som ikke leser bloggen min at det ikke har vært noen aktivitet her på godt over 2 måneder. Mye som har skjedd her hjemme, privat. Ilyas har vært mye syk, men nå går det mot våren og lysere tider og jeg regner med at det blir bra...

Nå jobber vi mot at vi skal få oss en tur til familien til Huseyin i begynnelsen av juni, og jeg gleder meg stort til det. Satser også på en ferie med bare oss 3 i september en gang også.

Ilyas er nå 2,5 år og liker og tro at han klarer alt selv. En virkelig gledesspreder, men et (stort) snev at tyrkisk temperament. Det komme fra faren?!

Som alle andres liv, er vårt også: en berg og dalbane, men vi jobber med oss selv og hverandre og jeg har stor tro på at en vakker dag så står vi sterkere sammen og vil ha et fullkomment og bra liv sammen. Man skulle tro at det er vanskelig å være sammen, men ikke kunne bo sammen (og ja, det er det), men for vår del er det heller ikke lett å plutselig kunne få lov å bo sammen døgnet rundt, etter å ha pendlet fram og tilbake... Alt er en tilvenning sak, men det betyr ikke at det blir lettere.

Jeg har også jobbet en stund i den nye jobben min her i Askim, og det er tøft - psykisk. Men jeg trives også, takket være de fantastiske kollegaene mine! Jeg har store planer for meg selv, men de blir ikke realisert før til neste år. Men da er faktisk tanken å sette meg selv på skolebenken. Hva jeg skal studere enda er forsatt usikkert, men sykepleien, vernepleien og barnevern står høyt på listen. Sykepleien og vernepleien står vel høyest, for det er jo innen det yrket jeg jobber i nå. Men samtidig så virker også barnevern utrolig spennende, selv om den type jobb kan være utrolig tøff, men tiden vil vise hva som skjer.. Jeg er ihvertfall utrolig spent, og gleder meg til å se hva som skjer videre med det..

Q: Har du studert/studerer du nå? Hva studerte/studerer du?

Er på dette tidspunktet på jobb, skal jobbe i natt og de neste 3 nettene før jeg tar meg en liten påskeferie. På påskeaften tar jeg med meg Ilyas og skal møte barselgruppa. Da tenner vi grillen, damene skravler og ungene leker. Tenkte å legge ut påskeegg til ungene som de kan lete etter.. Håper værgudene er med oss den dagen, og at Ilyas holder seg frisk.

1 kommentar:

  1. Hei hei.
    Så koselig med med livstegn fra dere.
    Spennende med studier.. jeg har også alltid vært i tvil hva/om/når jeg skal studere, men etter å ha vært i helsetjenesten i mange år så trives jeg så godt som assistent på barneskole, at det måtte blitt lærer, hvis jeg skulle utdanne meg.
    Akkurat det med nattjobbing tror jeg ta på et hvert forhold, så all ære til dere.
    Håper ting ordner seg for dere framover og at Ilyas holder seg frisk!
    God påske, og nyt fridagene.

    SvarSlett