16. mai 2012

16. mai tog

Idag er det 16. mai, og her som alle andre steder har barnehagene gått i 16. mai tog. Ilyas gledet seg stort da vi skulle dra, med flagg og fløyte. Men da vi kom til rådhusplassen for å møte barnehagen til Ilyas der, ville han ikke at jeg skulle dra - så da gikk jeg sammen med Ilyas og barnehagen.

Huseyin, mine foreldre og søstra mi sto på sidelinjen for å se på, og Ilyas var  stolt da han så dem. Vifta med flagget, blåste i saxofonen sin og ropte "hipp a la".

Da de var ferdige med å gå i tog kjørte jeg Ilyas ned til barnehagen hvor de hadde pølsefest. Dette har de kun for ungene i barnehagen. De fikk også kaker og is. Var en opplagt og fornøyd Ilyas som ble hentet i barnehagen etterpå... Og jeg sier opplagt, fordi han hadde vært så trøtt at han hadde tatt seg en dupp i barnehagen, noe han egentlig er slutta med.

Legger med de 2 bildene jeg fikk lov å ta av Ilyas før de begynte å gå i toget.






Idag fikk jeg et brev i posten, jeg har nemlig fått meg en ny jobb. Skal forsette å jobbe som nattevakt, men har fått meg en større stilling i de noe boligene som skal åpne her i Askim, og jeg gleder meg stort. Starter der i august.

1 kommentar: