27. september 2012

Fullkorns mel

 
Jeg har igjen laget en middagsliste/ukesmeny over middager fremover for å gjøre hverdagen og handlingen lettere. Idag sto det "pannekaker" på lista. Med andre ord ikke det sunneste man kan spise, men vi fikk servert grønnsakssuppe i barnehagen til Ilyas idag da vi var der på høsttakkefest, så vi tok oss den frihet til å kose oss med pannekaker idag.
 
Her om dagen da jeg var i butikken så jeg "fullkornsmel" i hylla, og tenkte at det kunne være en idè og bruke i pannekakerøra. Leste litt på pakka og så at den var finmalt, så idag prøvde jeg å kun bruke det melet alene, uten hvetemel - og det funket! Har tidligere prøvd å lage litt sunnere varianter av pannekakene, men har følt at alt kornet som ble puttet i røra ødela pannekakene litt. Så med litt sukrin istedet for sukker fikk vi også en litt søt smak på pannekakene. Jeg vet jeg blir å bruke dette melet mye mer fremover, fremfor hvetemel...
 
Her legger jeg med et bilde av melet jeg kjøpte idag, og anbefaler det videre til dere som vil ha en litt sunnere variant av det hjemmelagde:
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar